W jednym z wcześniejszych tematów pytałem o błąd związany z czujnikiem G28. Mam teraz inne pytanie - Czy akumulator, który ma duże spadki napięcia podczas uruchamiania silnika może powodować takie błędy:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Rozpinałem wszystkie możliwe wtyczki, sprawdziłem kable i nie rozwiązało to problemu z G28, więc mam pytanie:
Sprawdzałem napięcie spoczynkowe mojego aku (4,5 roku) i ma około 12,1V. Czy to nie jest zbyt niska wartość? Jaką macie wartość napięcia spoczynkowego na aku po dłuższym (nocnym) postoju?
W jednym z wcześniejszych tematów pytałem o błąd związany z czujnikiem G28. Mam teraz inne pytanie - Czy akumulator, który ma duże spadki napięcia podczas uruchamiania silnika może powodować takie błędy:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Rozpinałem wszystkie możliwe wtyczki, sprawdziłem kable i nie rozwiązało to problemu z G28, więc mam pytanie:
Sprawdzałem napięcie spoczynkowe mojego aku (4,5 roku) i ma około 12,1V. Czy to nie jest zbyt niska wartość? Jaką macie wartość napięcia spoczynkowego na aku po dłuższym (nocnym) postoju?
Dzięki
R.
Napiecie masz w miare ok. Tu bardziej chodzi i prad podczas rozruchu. podladuj aku i zobacz czy bedzie lepiej
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Rozrusznik kręci i wydaje się, że jest OK. Po podładowaniu i kilku próbach załączenia i wyłączenia silnika błąd się nie pojawiał. Tak samo po dłuższej jeździe - po skasowaniu błędu i kilku próbach zapalenia i zgaszenia silnika błąd nie wyskakiwał. Błąd pojawia się za to po nocnym postoju samochodu i załączeniu go 'na zimno'. Wymieniłbym aku, ale chcę wiedzieć jakie macie wartości napięcia. Mam wrażenie, że spadek napięcia przy rozruchu jest na tyle duży, że komputer łapie tymczasowe błędy, w tym błąd czujnika G28 który po pewnym czasie powoduje zapalenie się kontrolki engine check. Klemy sprawdziłem, połączenia też. Aku ma 4,5 roku.
Temat mnie mocno wqrwia, bo jak pojadę do mechanika, to pewnie pierwsze co zrobi to wymieni czujnik G28 a nie o to chodzi, żeby jak najwięcej wydać i mieć dalej problem. Stąd moje pytanie - może jak ktoś planuje podpiąć VAG, to mógłby spojrzeć u siebie na wartość napięcia przed uruchomieniem silnika. To jest jeden z pierwszych kanałów w VAG-COM w sterowniku silnika (koło 4-6).
romman, te błędy mogą pojawiać się przy nagłym spadku napięcia na aku przy rozruchu ( pod dużym obciążeniem ) i napięcie spoczynkowe niewiele tu powie. Moim zdaniem wymiana aku załatwi sprawę.
W zasadzie już robiłem taki test. Samochód po kilkugodzinnym postoju zapalałem kilka razy. Wcześniej był podłączony do prostownika (przez te kilka godzin właśnie). Błędów nie było - czyli może obejdzie się bez ingerencji mechanika.
Podjadę jeszcze do firmy, która sprzedaje aku - niech mi najpierw sprawdzą ten pod obciążeniem. Jest ponoć taki sprzęt.
Zaktualizuję ten wątek jak usunę usterkę - może ktoś będzie miał w przyszłości podobny problem to będzie mieć gotowe rozwiązanie.
Dzięki Panowie!
[ Dodano: Wto 23 Kwi, 13 08:12 ]
Witam,
Zrobiło się ciepło, przez co akumulator ma się lepiej - od dwóch tygodni kontrolka silnika się nie zapala. Czyli powodem problemu jest słaby akumulator, który mimo ,że nie wykazuje absolutnie żadnych oznak zużycia (rozrusznik kręci, samochód zapala), prawdopodobnie ma duży spadek napięcia podczas rozruchu i komputer zgłasza błędy.
Akumulator ma 4,5 roku. Jest to bezobsługowa Varta (fabryczna), lecz jej parametry są słabawe 44Ah, 360A. Akumulator czasami doładowywałem zimą (sporadycznie). Nic więcej. Uważam, ze powinien był wytrzymać z 6 lat, ale z racji tego, że samochód jeździł co drugi dzień i czasami na krótkich dystansach, uważam to za naturalne zużycie.
Komentarz